✅✅ایا میدانید برای خودرویی که با ان رانندگی میکنید باید گواهینامه مجاز داشته باشید در غیر این صورت در اثر تصادف شرکت بیمه پس از پرداخت خسارت به زیاندیده اقدام به بازیافت ان ار مقصر خواهد نمود ؟

داشتن گواهینامه پایه 3 و پایه 2، ب یک و ب دو

✅✅ایا میدانید برای خودرویی که با ان رانندگی میکنید باید گواهینامه مجاز داشته باشید در غیر این صورت در اثر تصادف شرکت بیمه پس از پرداخت خسارت به زیاندیده اقدام به بازیافت ان ار مقصر خواهد نمود ؟

مستند قانونی 👇👇👇👇👇👇

ماده۱۵ـ در موارد زير بيمه گر مكلف است بدون هيچ شرط و اخذ تضمين، خسارت زيان ديده را پرداخت كند و پس از آن مي تواند به قائم مقامي زيان ديده از طريق مراجع قانوني براي بازيافت تمام يا بخشي از وجوه پرداخت شده به شخصي كه موجب خسارت شده است مراجعه كند:
پ ـ در صورتي كه راننده مسبب، فاقد گواهينامه رانندگي باشد يا گواهينامه او متناسب با نوع وسيله نقليه نباشد.

✅✅✅✅شناسایی انواع گواهینامه و تطبیق ان با وسیله نقلیه

گواهینامه مترادف تصدیق و به معنی سندرسمی است که از طرف دولت صادر می‌شود و به دارنده آن امتیاز اقدام به برخی کارها، مانند رانندگی با وسایل نقلیه موتوری زمینی را می‌دهد.
ماده ۲۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴ مقرر می‌دارد: «هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید، باید گواهینامه متناسب با آن وسیله نقلیه را دارا باشد. با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می‌شود.»

رانندگی خودروهای عمومی بدون گواهینامه ب۲ مجاز نیست.

رانندگی خودروهای عمومی بدون گواهینامه” ب۲ “مجاز نیست
“رانندگان خودروهای عمومی که بالاتر از ۹ نفر و کمتر از ۱۵ نفر سرنشین را جابجا می کنند، باید گواهینامه “ب۲ ” داشته باشند”.
افرادی که دو سال از دریافت گواهینامه “ب۱″ آنها سپری شده باشد، پس از احراز شرایط می توانند، گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند.
خودروهای ون، تاکسی، آمبولانس، سرویس مدارس، آژانسهای مسافربری، رانندگان آموزشگاههای رانندگی مشمول گواهینامه های “ب۲″ می شوند، رانندگانی که متقاضی رانندگی خودروهای عمومی را دارند بر اساس تدابیر پلیس راهور در طبقه بندی گواهینامه ،لازم است گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند.
گواهینامه ” ب۱″ پیش نیاز گواهینامه” ب۲″ است و برابر ماده ۲۷ ثبت در بند سوم آیین نامه راهور ،متقاضیان ضروری است حداقل ۲۱ سال سن داشته و وضعیت اشتغال به تحصیل و نظام وظیفه آنها مشخص باشد .
وی در مورد دارندگان گواهینامه “ب۱″موقت نیز گفت: این افراد نیز در صورتی که از زمان دریافت گواهینامه “ب۱″ آنها دو سال سپری شده و گواهینامه آنها تبدیل شده باشد می توانند گواهینامه”ب۲″ دریافت کنند.
دارا بودن سلامت جسمانی برای متقاضیان گواهینامه “ب۲″
ضروری است و از متقاضیان پس از شرکت در کلاسهای آموزشی آزمون عملی با خودروهای ون گرفته می شود.
دارندگان گواهینامه های “ب۱″ تنها مجاز به رانندگی به خودروهایی شخصی هستند همچنین دارندگان گواهینامه های مشروط “ب۱″ نیز مجاز به‌ شرکت در آزمون گواهینامه “ب۲″ نیستند. دارندگان گواهینامه “ب۱″ مشروط و نقص عضو موثر به هیچ وجه نمی توانند گواهینامه “ب۲″ دریافت کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *